"Як підтримати дитину лідера"

З раннього дитинства у людини починає формуватися лідерський потенціал. Завдання дорослих – допомогти малюкові стати лідером.
Хто ж такий лідер? Лідер – це той, хто вміє керувати життєвими процесами, це цілеспрямована та вольова людина, а ще лідер не боїться брати на себе відповідальність.
Лідерські якості не обов'язково виявляються в умінні вести за собою натовп, лідерство має багато видів. Лідер може бути організатором, ініціатором, ерудитом, умільцем та навіть емоційним центром.
Для того, щоб стати лідером, найголовніше, щоб дитина не боялася виявляти ініціативу, несла відповідальність за свої дії. З раннього віку приймала рішення сама.

Розглянемо способи зробити це.

Підтримуйте ініціативу

У певному віці діти починають виявляти інтерес до навколишнього світу та процесів у ньому. Звичайно ж, для кожної дитини цей вік індивідуальний. Ось тільки реакція дорослих не завжди буває правильною: «це не чіпай, то небезпечно», і, мабуть, фраза, гірша за яку нічого бути не може «у тебе все одно не вийде».

Не слід рубати ініціативу дитини на корені, не лайте, навіть якщо їй не вдалося щось зробити. Навпаки, підтримайте дитячу ініціативу – це стане першим кроком на шляху до виховання у дитині лідерських якостей. Вона проявляється у дрібницях, ви можете навіть не помітити цього. Навіть якщо щось малюк зробив не дуже добре, похваліть його за те, що він вирішив допомогти. Він молодець, ну а наступного разу вийде ще краще! Якщо результат зовсім поганий, необхідно з дитиною зробити висновки з результату, а потім дати їй інструкції та підказки.

Запропонуйте дитині разом виконати справу. Ви поділяєте ініціативу з дитиною, але не в жодному разі не робите справу цілком за неї. Якщо ви заохочуєте самостійність малюка, то у майбутньому дитина не побоїться бути відповідальною.

Найчастіше цікавтеся думкою дитини, пропонуйте їй вибір. До того, як дитина прийме рішення, розкажіть малюку про наслідки цього рішення і оцініть їх стратегічно. Це допомагає розвивати у дитині критичне мислення, уміння бачити причинно-наслідкові зв'язки та робити висновки.

  • Відповідальність – основа лідерства

Отже, дитина виявила ініціативу. Тепер потрібно навчити малюка нести відповідальність за досконалу дію, зроблений вибір, прийняте рішення. Дитина-лідер має вміти справлятися з наслідками.

Наслідки прийнятих рішень можуть бути як позитивними, так і негативними. Тому з дитинства дитину потрібно вчити приймати результати своїх рішень.
У будь-якому віці у дитини має бути хоч і маленька, але зона відповідальності.
Процес виправлення помилок – це також відповідальність. Ви спрямовуєте дитину, підказуєте як вчинити, але не робите за неї все. Вона має виправити свої помилки сам.
Чим старша дитина стає, тим серйознішим обов'язок можна довірити йому.

  • Допоможіть дитині організувати свій час

Нині модно використовувати такий термін, як тайм-менеджмент. Він має на увазі під собою вміння керувати, організовувати та розпоряджатися своїм часом, підвищуючи ефективність його використання.
Окрім самого тайм-менеджменту успішна людина вміє планувати, має самодисципліну. Важливо виховувати ці якості у дитині з самого дитинства, починаючи з найпростіших речей: дотримання режиму дня, планування занять та фізичної активності.
Цікаве дозвілля та інтереси у дитини бути повинні обов'язково, тому що вони збагачують особистість.

  • Фізична активність та спорт

Фізична активність необхідна і дорослим, і дітям. Будь-який спорт, розвиває безліч корисних для життя якостей, таких як: наполегливість, воля, витривалість, концентрація, самодисципліна, терпіння, уміння розуміти потреби свого тіла.
Доведено, що спорт не лише зміцнює імунітет, а й допомагає розвитку розумових здібностей та зняття напруги. Також дитина навчиться приймати поразки, а з перемоги не робити самоціль. Іншими словами, дитина налагодить адекватні стосунки із власним его.

  • Підвищуємо емоційний інтелект

Саме завдяки ЕQ діти навчаються грамотно управляти поведінкою, долати комунікативні труднощі та приймати правильні рішення. Але ось що важливо: цих премудрощів діти навчаються у дорослих. До прикладу, спостерігають, як ми висловлюємо сильні емоції в критичні моменти.

  • Участь в командній роботі

Заохочуємо дитину грати в командні ігри разом із друзями. Для дитини це чудовий спосіб зрозуміти, що таке командна робота.

  • Мужність

Намагайтеся завжди заохочувати цю якість. Коли дитина проявляє мужність, відзначайте її і похваліть. Хваліть мужність усюди, де бачите її прояви, щоб дитина знала, що до неї треба прагнути. Переказ історій, художні твори будуть дуже ефективні, вони залишають незабутній слід у пам’яті дитини.

Докладаючи зусилля, дорослі можуть підтримати дитину-лідера, розвинути у неї лідерські якості. Навіть якщо дитина не стане керівником або громадським діячем, ці якості допоможуть їй краще навчитися в школі й налагоджувати добрі взаємини з оточенням.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування