"Приділяємо увагу розвитку дрібної моторики дитини дошкільного віку"
Ігри за участю пальців і рук сприяють гармонійному розвитку тіла і розуму, підтримують у належному стані мозкові системи. Регулярні вправи на розвиток моторики, пальчикова гімнастика поліпшують розвиток пізнавальних процесів, діяльність серцево-судинної і травної систем, розумових здібностей дитини, зменшують емоційне напруження, розвивають координацію рухів, силу і спритність рук, підтримують життєвий тонус. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить – розвивають мовлення.
Мовлення дитини завжди є однією з пріоритетних напрямків розвитку дошкільника. Це питання турбує як батьків, так і нас педагогів.
Вчені вже давно довели, що розвиток мови дитини залежить від розвитку її руки! Саме тому рекомендовано багато часу приділяти вправам і іграм на розвиток дрібної моторики рук та пальців дитини. Особливо це стосується дітей, які мають вади мовлення.
Розвиток дрібної моторики
25 простих способів
-
Викладаємо контури предметів (будинок, шафа, стіл тощо) з більших, згодом з дрібних паличок.
-
Створюємо ланцюжок з різнокольорових канцелярських скріпок.
-
Сортуємо горіхи, квасолю, горох, а згодом різні крупи.
-
Шукаємо заховані дрібні іграшки у «басейнах» (мисках, відерцях) з горохом, квасолею.
-
Застібаємо і розстібаємо ґудзики, кнопки, блискавки, застібки.
-
Вирізаємо із паперу різні фігури (ускладнюємо їх з часом) правою та лівою рукою.
-
Робимо аплікації.
-
Нанизуємо на шнурівку ґудзики, великі намистинки.
-
Закручуємо та відкручуємо, відкриваємо та закриваємо кришки на пляшках і банках.
-
Дістаємо намистинки зі склянки ложкою.
-
Перемотуємо нитку з котушки у клубок і навпаки.
-
Шнуруємо взуття або спеціальні ігри-шнурівки.
-
Складаємо дрібні предмети (ґудзики, кришки) у вузький стовпчик.
-
Розмальовуємо замальовки з дрібними деталями.
-
Витираємо гумкою намальовані предмети.
-
Капаємо воду з піпетки у пляшку з вузьким горлом.
-
Фіксуємо канцелярські кнопки у дерев’яний брусок.
-
Зминаємо носову хустинку у долоню, використовуючи пальці лише цієї руки.
-
Кріпимо прищіпки для білизни на закріплену горизонтально шнурівку.
-
Стискуємо і розтискуємо у руці гумові іграшки або еспандер.
-
Котимо руками спеціальні гумові, дерев’яні м’ячики з шипами.
-
Перебираємо намисто (вервицю) одночасно обома руками назустріч одна одній/назад.
-
Складаємо конструктори, пазли, мозаїку.
-
Ліпимо із пластиліну, глини чи кінетичного піску.